Auteur Topic: Visie nieuwe versie  (gelezen 2350 keer)

Thisegzz

• Administrator
  • DigitalPlace Guru
    • Bekijk profiel
Visie nieuwe versie
« Gepost op: juli 06, 2015, 08:19:58 pm »
  • [+1]1
  • [-1]0
  • Hoi jongens,

Ik heb dit forum aangemaakt voor alle v5 talk. Zo is het wat overzichtelijker dan de drie verschillende topics in aparte fora.

Ik denk dat we eerst meer overeenstemming moeten krijgen over de layout en het doel van de website. We zijn altijd een site geweest die zich richt op security en op het hacken van systemen/apparaten etc. Dat is wat leden heeft getrokken en wat DP zo uniek maakte: we waren een van de weinige sites met goede Nederlandse tutorials voor beginners.

Met de tutorials hebben we een soort opvoedende taak; noobs komen hier met de verwachting binnen drie kliks iedere facebook te kunnen hacken. Hier zien ze dat dat niet zo makkelijk is en raken ze geinteresseerd in hoe het dan wel kan. Dat is hoe het altijd is gegaan.

Het niveau ligt een stuk hoger met deze leden dat het ooit was. Dat is goed, want ook wij worden ouder en gelukkig leren we steeds meer. Echter, het is belangrijk dat we nog steeds beginners verwelkomen. Een website alleen voor security experts (want dat zijn de meeste van ons) heeft geen lange levensverwachting. Zoveel Nederlandse experts zijn er niet dus daarmee trekken we een kleine doelgroep.

Daarom moeten we een versie maken met een hacker uitstraling, maar met zowel tutorials voor beginners als voor experts. Dan trekken we met de layout dus ook beginners aan (die verwachten binnen een paar klikken alle emails te hacken), maar ook meer ervaren leden (die naar de tutorials met hoger niveau komen). Bekijk onderstaand filmpje eens. Dat is van Hacking Team, een bedrijf die spyware voor overheden maakt. Wij weten dat de hackersscene niet zo dark en evil is als ze doen weergeven, maar dat is wel wat mensen denken en verwachten. Onze taak om te laten zien dat dat beeld niet klopt. Maar dat pas nadat ze op de site zijn geweest met een layout die ze aantrok.

Zoiets heb ik dus ook in gedachten bij de nieuwe versie. Dat wil zeggen, een voornamelijk donkere layout. Kleuren: zwarte achtergrond, witte tekst, met een vleugje rood of (donker)blauw. Niet de moderne windows tiles kleuren; dat is niet wat de website uit moet stralen. We zijn een digitale website met een digitale, computerachtig (misschien wat matrix) design. Beetje zoals in de films.

Nu heb ik zelf al gezocht maar nog niet veel kunnen vinden. Het liefst gebruik ik deze achtergrond, fixed, repeat-x, met kleur #000. Daarvoor kan dan een (fixed width) layout komen met dezelfde tinten blauw als de achtergrond. Dat was mijn idee. Natuurlijk hoeft het niet perse die achtergrond te zijn, maar dat is ter voorbeeld van hoe het mag worden.
    De huidige inzendingen vond ik mooi maar passen dus niet helemaal bij wat DigitalPlace is. Daarnaast zou ik het tof vinden als we toch wel het logo van DigitalPlace aanhouden, dwz een van de door xvilo gemaakte versies <!-- l -->viewtopic.php?p=82121#p82121<!-- l --> . Dat geeft nog enig punt van herkenbaarheid voor oude bezoekers...

Ik ga zelf nog wat proberen in elkaar te flanzen. Jullie kunnen dat waarschijnlijk beter tho. Laten we in dit topic: <!-- l -->viewtopic.php?f=711&t=7011<!-- l --> verder gaan over het design; ik zal de andere sluiten (citeren daaruit mag natuurlijk nog wel). Laten we eerst het design hebben voor we verder gaan met het forum en de backend.

Dus: design in <!-- l -->viewtopic.php?f=711&t=7011<!-- l -->
    « Laatst bewerkt op: juli 31, 2015, 09:41:47 pm door Thisegzz »
    [18:09]   infected: Je bent een geile knuffelbeertje
    [18:12]   infected: Ik aanbid thisegzz en niemand anders.
    [18:13]   infected: Ik zit in de eenden comissie.

White Blizzard

• Actief DigitalPlace Lid
    • **
      • Bekijk profiel
    Re: Visie nieuwe versie
    « Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2015, 08:26:42 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Duidelijk. Goed verhaal.
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »