Auteur Topic: [Code Audit] Factuur Generator  (gelezen 1913 keer)

xvilo

• Global Moderator
  • Verslaafd DigitalPlace Lid
    • Bekijk profiel
    • http://www.xvilo.com
[Code Audit] Factuur Generator
« Gepost op: december 13, 2015, 08:34:00 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Hallo,

Onlangs heb ik voor mij zelf een facturen generator gemaakt. Ik maakte ze eerst nog in inDesign maar dat was toch wat te omslachtig. Ook moest ik alles handmatig uitrekenen en daar ben ik sowieso niet goed in. Facturen wilde ik niet maken in excel. Want MS Office. Dus heb ik mijn eigen PHP facturen generator gemaakt. Nu vroeg ik mij af of jullie hier eens naar konden kijken en eventueel verbeteringen hebben? Leer ik ook weer van! :D

De factuur generator is te vinden op github: https://github.com/xvilo/invoice-generator simpele git clone en het aanpassen van de config file is genoeg.

Features

• Live voorbeeld weergave van factuur.
    • Automatisch uitrekenen van totalen en subtotalen en BTW.
    • Het versturen van de factuur per e-mail.
    • Verstuurd ook een SMS naar het mobile telefoonnummer als extra.

Bugs

• E-mail word soms niet goed weergegeven
    • Betere verstuurd handeling

Wat nog moet

• BTW/VAT/TAX aan/uit zetten via config en hoeveelheid instellen.
    • PDF bijlage van factuur.
    • Online archief van verstuurde facturen.
    • Onthouden van klant gegevens. Dus klant selecteren en alles gegevens worden voor ingevuld.
    • Check om correcte internationale formaat van telefoonnummer
    • Factuur online betalen met Paypal of iDeal
    • Maandelijks export naar SEPA-incassobatches in PAIN (XML) formaat. (voor automatische incasso mogelijkheid)

EDIT:
    Voor mijn administratie heb ik in mijn eigen mail (Google Apps) een filter ingesteld die nieuwe factuur emails in een submap facturen -> onbetaald zet. Zodra deze is betaald kan ik hem zelf naar facturen -> betaald slepen. Zo heb ik met weinig resources nog een redelijk geautomatiseerd systeem.
    « Laatst bewerkt op: december 13, 2015, 08:38:57 pm door xvilo »