Auteur Topic: Webpagina wilt niet verder scrollen en blijft op maximale size  (gelezen 2085 keer)

OnlineRageKiller

• DigitalPlace Lid
  • *
  • Talk is cheap, show me the code!
    • Bekijk profiel
Webpagina wilt niet verder scrollen en blijft op maximale size
« Gepost op: oktober 05, 2015, 12:50:17 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Yo, DP
    Dit is de eerste keer dat ik een webpagina volledig zelf aan het maken ben om gewoon even wat te oefenen,
    en ik loop dus tegen een probleem aan die ik niet op internet kan vinden, ook niet op W3Schools.

Ik gebruik een section tag en voor de rest allemaal div's voor de navbar en footer. Het probleem waar ik tegen aanloop is dus
    dat ik niet verder kan scrollen, ik heb als een test heel veel tekst geplakt in de index.html (Zoals te zien op de foto) om te kijken of
    alles dan weergeven word, helaas niet. De footer is ook uit het zicht verdwenen. Ik heb deze code al geprobeerd in de CSS:
    html {
          overflow: scroll;
    }

// en deze heb ik ook geprobeerd:

section {
         overflow: scroll;

maar jammer genoeg werkt dit niet. Om het probleem dus duidelijk uit te leggen, de section bereikt de bodem van het scherm,
    en vanaf die plek kan ik niks meer zien, geen tekst een footer helemaal niks. En ik kan ook niet scrollen. Ik hoop
    dat ik het probleem goed heb uitgelegd. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt? En dit is ook een probleem: als ik het scherm verklein, dan rekt alles mee en verkleint het, maar heb geen procenten gebruikt alleen pixels? Hier nog een screenshot en 2 pastebin links van de index html en style css

xvilo

• Global Moderator
    • Verslaafd DigitalPlace Lid
      • Bekijk profiel
      • http://www.xvilo.com
    Webpagina wilt niet verder scrollen en blijft op maximale size
    « Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2015, 11:52:27 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Waarom heb je je positie fixed gepositioneerd?

Ik ben daar, persoonlijk, niet zo'n fan van.

Je kunt namelijk al je elementen die je in het midden wilt in een div doen met css:

.container {
    Width:960px;
    Margin:0 auto;
    }

De rest is gewoon op te lossen met margins en paddings.

Als je dus van de Position property af blijft en dat probeert moet je al een heel eind komen!

Dit is wel vanaf mobiel gestuurd gehehehe

RaMp6

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    Re: Webpagina wilt niet verder scrollen en blijft op maximale size
    « Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2015, 09:27:45 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • komt omdat je section{ position:fixed; } hebt.
    Position fixed is bedoelt om bijvoorbeeld een header of footer aan je scherm te plakken en mee te laten scrollen.
    Je content wil je niet mee laten scrollen, die moet op z'n plek blijven.

Waarom heb je bij bijna alles position:fixed; ?
    Je kan het ooit een keer voor een sidebar, header of footer gebruiken, maar ik zou het niet meer dan nodig is gebruiken.

AKA whiteRabbit