Auteur Topic: Windows 10 driver check?  (gelezen 2192 keer)

OnlineRageKiller

• DigitalPlace Lid
  • *
  • Talk is cheap, show me the code!
    • Bekijk profiel
Windows 10 driver check?
« Gepost op: augustus 02, 2015, 01:26:03 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Yo DP ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen!
    Ik krijg binnenkort namelijk een gratis update vanaf mijn Win7- Ultimate naar Windows 10 PRO !!
    En ik wilde dus weten of Windows 10 wel alle drivers en stuurprogramma's ondersteund die ik nu op mijn
    laptop heb. Ik ben bijvoorbeeld bang dat geluid het niet meer zal doen omdat er een driver ontbreekt die niet bestaat,
    of erger nog, ik kan geen Wi-Fi gebruiken omdat er een stuurprogramma ontbreekt.

Is er nog iemand die een update naar Windows 10 krijgt? Zo ja, zou diegene mij dan kunnen vertellen
    hoe ik dat allemaal kan checken?

Dit is de informatie die ik al weet:

Buzzer

• Ex-Moderator
    • Actief DigitalPlace Lid
    • **
    • Nodeïst
      • Bekijk profiel
      • http://infamous-irc.com
    Re: Windows 10 driver check?
    « Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2015, 04:58:21 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Daar valt geen definitief antwoord op te geven. Maar dat is ook niet nodig.

De oplossing is heel simpel: voordat je grote veranderingen doorvoert in je besturingssysteem (bij een singleboot) of besturingssystemen (bij een multiboot) maak je eerst een image van je volledige harde schijf of de systeempartities. Als er dan iets vreselijk misgaat of je hebt wat voor reden dan ook om het terug te willen draaien kun je gewoon de image terugzetten.

Goede software om zo'n image te maken is bijvoorbeeld CloneZilla.

Omdat technieken als compressie en sparse copying worden toegepast wordt de image over het algemeen lang niet zo groot als het totaal van wat je backupt, maar het spreekt voor zich dat je wel redelijk wat vrije ruimte nodig hebt op een andere (bijv. externe) harde schijf.

グーグル翻訳はうまく翻訳できませんので、グーグル翻訳使用してこの文章を翻訳しないでください。また、任天堂は最高です。

gertmenkel

• Actief DigitalPlace Lid
    • **
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2015, 05:49:00 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Ik heb zelf een upgrade gedaan van 8.1 naar 10. De tool gaf bij mij ook aan dat alles OK was.
    Alles werkt gewoon, behalve Miracast ("intel WiDi"), maar ik kan geen nieuwere HP drivers vinden (laptop, videodrivers zijn aangepast door HP volgens de Intel tool).

Als je zeker wilt zijn, kijk dan of er al Windows 10 drivers voor je hardware zijn bij de hardwareproducent. Windows 7 en 8 drivers zouden moeten werken op 10, maar 10 drivers werken toch beter. Als je geen drivers kunt vinden voor Windows 8 bijvoorbeeld dan zal de producent het product al hebben opgegeven en hoef je ook niet te een Windows 10 driver te verwachten.

Misschien is het slim om een maandje te wachten tot de grootste bugs uit Windows 10 zijn opgelost. Misschien is er dan ook een betere tool beschikbaar.
    ThePirateBay AFK
    Bekijk de vrije en gratis documentaire!

xvilo

• Global Moderator
    • Verslaafd DigitalPlace Lid
      • Bekijk profiel
      • http://www.xvilo.com
    « Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2015, 10:25:23 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Draai al een tijdje W10. Kwam er achter dat alle Windows 8.1 drivers gewoon werkte daar. Dus heb geen problemen ondervonden.

Ik probeer alleen nu nog van de insider built naar de normale te updaten...

Ik ben een swagboy met Tapatalk