Auteur Topic: Notepad++ Design te lelijk...  (gelezen 4372 keer)

OnlineRageKiller

• DigitalPlace Lid
  • *
  • Talk is cheap, show me the code!
    • Bekijk profiel
Notepad++ Design te lelijk...
« Gepost op: augustus 01, 2015, 10:15:11 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • YO DP,

Weet iemand van jullie toevallig wat goeie text-editors (zoals notepad ++) ??
    Die van Notepad vind ik dus te lelijk, en dan denken jullie vast:
    Stack9modz, je kan de look van N++ toch veranderen?
    Jaa dat weet ik, maar je kan alleen de look van het scripten zelf veranderen, en niet van het gehele programma zelf.
    (Als iemand weet hoe dat wel kan, graag wil ik weten hoe!)

CHECK TROUWENS OOK DE AFBEELDING ALS JE PRECIES WILT WETEN WAT IK BEDOEL!

En ja, ik heb alles proberen te googlen maar geen resultaat!

Ik wil gewoon eentje met een heel mooi design, en eentje die gratis is natuurlijk!
    Alvast bedankt!  :toppie: :toppie:

Robin

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
      • http://www.robinj.be/
    Re: Notepad++ Design te lelijk...
    « Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2015, 10:32:41 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Het gebruikt gewoon het standaardthema van je OS (wat het beste is dat je kan doen als ontwikkelaar). Op die manier is alles consistent.
    Als je het thema van je OS aanpast zou de look van Notepad++ dus mee moeten veranderen :)
    >><<

OnlineRageKiller

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2015, 10:42:33 pm »
  • [+1]1
  • [-1]0
  • Ik heb net een hele mooie gevonden, miss iets voor jou Robin!
    Atom

https://atom.io/

Robin

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2015, 10:46:27 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Ik heb net een hele mooie gevonden, miss iets voor jou Robin!
    Atom

https://atom.io/
    Kende ik al. Maar ik geef meer om functionaliteit dan om nutteloze bling bling. gEdit, Nano en Netbeans werken prima voor mij.
    >><<

Buzzer

• Ex-Moderator
    • Actief DigitalPlace Lid
    • **
    • Nodeïst
      • Bekijk profiel
      • http://infamous-irc.com
    « Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2015, 11:09:53 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Al tien jaar lang gebruik ik Notepad2 als dropin replacement voor Windows notepad. Heb het altijd veel aangenamer gevonden dan Notepad++, wat naar mijn gevoel veel te bloated is. Redelijk dichtbij de simpliciteit van Notepad maar wel met de belangrijkste features voor plain text bewerken en programmeren.

グーグル翻訳はうまく翻訳できませんので、グーグル翻訳使用してこの文章を翻訳しないでください。また、任天堂は最高です。

gertmenkel

• **
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2015, 11:41:12 pm »
  • [+1]1
  • [-1]0
  • Edit.com is de beste editor natuurlijk ;)

Notepad++, nano en een GUI voor alles wat meer features nodig heeft (Visual Studio, Android Studio) zijn over het algemeen mijn voorkeuren. De gratis versie van Visual Studio is behoorlijk uitbreidbaar en heeft support voor o.a. het maken van applicaties in HTML5 met als servertalen ASP.NET, Node.js en Python en kan client- en servercode ook debuggen. Het is een hele download, maar je kunt er ook heel veel mee.

Dit is de uitgeklede, versimpelde Linux variant voor als je niet van bloat houdt:

Een goede text editor is lang niet altijd een mooie text editor. Als je er genoeg in werkt merk je dat shortcuts en responsiveness veel belangrijker zijn dan de look die zo'n ding heeft. Maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk.
    ThePirateBay AFK
    Bekijk de vrije en gratis documentaire!

Robin

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2015, 11:44:42 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Edit.com is de beste editor natuurlijk ;)

Notepad++, nano en een GUI voor alles wat meer features nodig heeft (Visual Studio, Android Studio) zijn over het algemeen mijn voorkeuren. De gratis versie van Visual Studio is behoorlijk uitbreidbaar en heeft support voor o.a. het maken van applicaties in HTML5 met als servertalen ASP.NET, Node.js en Python en kan client- en servercode ook debuggen. Het is een hele download, maar je kunt er ook heel veel mee.

Dit is de uitgeklede, versimpelde Linux variant voor als je niet van bloat houdt:

Een goede text editor is lang niet altijd een mooie text editor. Als je er genoeg in werkt merk je dat shortcuts en responsiveness veel belangrijker zijn dan de look die zo'n ding heeft. Maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk.
    Visual Studio Code is een fork van de reeds vermeldde Atom trouwens ;)

Android Studio is een beetje overkill als het niet voor Android development is natuurlijk (en het is ook zeker niet de meest performance editor) :) Ik gebruik hem regelmatig en als je project eenmaal wat groter begint te worden zuipt dat ding tot wel 5GB RAM, en haperingen tijdens het typen zijn ook geen abnormale toestanden.
    « Laatst bewerkt op: augustus 01, 2015, 11:48:21 pm door Robin »
    >><<

Thisegzz

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2015, 12:00:17 am »
  • [+1]1
  • [-1]0
  • Ik ben ook een voorstander van Notepad2, wat Buzzer zegt. Enige nadeel is dat het geen tabbladen heeft maar dat kun je ook als voordeel zien.

Op Linux gebruik ik Geany. Dat lijkt een beetje op Notepad++. Dus switch naar Linux als je een echte pro wilt worden.
    [18:09]   infected: Je bent een geile knuffelbeertje
    [18:12]   infected: Ik aanbid thisegzz en niemand anders.
    [18:13]   infected: Ik zit in de eenden comissie.

Robin

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2015, 12:02:10 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Ik ben ook een voorstander van Notepad2, wat Buzzer zegt. Enige nadeel is dat het geen tabbladen heeft maar dat kun je ook als voordeel zien.

Op Linux gebruik ik Geany. Dat lijkt een beetje op Notepad++. Dus switch naar Linux als je een echte pro wilt worden.
    Echte pro's gebruiken Vim! :banana_rock:
    >><<

gertmenkel

• **
      • Bekijk profiel
    « Reactie #9 Gepost op: augustus 02, 2015, 12:09:51 am »
  • [+1]1
  • [-1]0

Echte programmeurs gebruiken vlinders, (of geven het universum de juiste variabelen in het begin zodat een schijf met de juiste code vanzelf wordt gevormd)

Android Studio is een beetje overkill als het niet voor Android development is natuurlijk (en het is ook zeker niet de meest performance editor) :) Ik gebruik hem regelmatig en als je project eenmaal wat groter begint te worden zuipt dat ding tot wel 5GB RAM, en haperingen tijdens het typen zijn ook geen abnormale toestanden.

Ik wist niet dat dat een Atom fork was, weer wat geleerd. Ik moet zeggen dat voor Android Development Android studio best goed werkt op Linux, maar niet vooruit te branden is op Windows. Kan ook komen doordat ik 16GB aan RAM heb en nog 20GB swap voor de zekerheid natuurlijk. De haperingen komen door een probleem in dbus geloof ik, krijg ik steeds een popup van. Ik weet dat hij op Windows zoveel processen spawnt dat mijn hele PC begint te laggen (quadcore), op Ubuntu gaat dit goed.
    ThePirateBay AFK
    Bekijk de vrije en gratis documentaire!

Robin

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #10 Gepost op: augustus 02, 2015, 12:14:02 am »
  • [+1]0
  • [-1]0

Echte programmeurs gebruiken vlinders, (of geven het universum de juiste variabelen in het begin zodat een schijf met de juiste code vanzelf wordt gevormd)

Ik wist niet dat dat een Atom fork was, weer wat geleerd. Ik moet zeggen dat voor Android Development Android studio best goed werkt op Linux, maar niet vooruit te branden is op Windows. Kan ook komen doordat ik 16GB aan RAM heb en nog 20GB swap voor de zekerheid natuurlijk. De haperingen komen door een probleem in dbus geloof ik, krijg ik steeds een popup van. Ik weet dat hij op Windows zoveel processen spawnt dat mijn hele PC begint te laggen (quadcore), op Ubuntu gaat dit goed.
    Ik gebruik al vele jaren geen Windows meer, dus daar ligt het niet aan. Met kleinere projecten is het ook niet zo erg, maar als ik aan DistroHopper bezig ben weet ik gewoon dat ik een swap file op mijn SSD moet mounten omdat hij anders random processen gaat killen omdat hij niet genoeg heeft met mijn 8GB RAM
    >><<

OnlineRageKiller

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #11 Gepost op: augustus 02, 2015, 12:18:59 am »
  • [+1]1
  • [-1]0

• Ik heb een flinke discussie gestart...

//EDITWat word er eigenlijk mee bedoeld dat VS een fork is van Atom?

En ik heb Atom zojuist een beetje gecheckt, en het heeft een feature die is gewoon fantastisch
    je kan een rechtermuisknop doen op een bestand, en dan openen met Atom.
    Dit doet die supersnel en het heeft een mooie design!
    Vim vind ik ook wel een goeie en Notepad2 zit inderdaad ook bordevol met features.
    Maar ook atom heeft snelkoppelingen etc.

Thanks voor jullie hulp!
    « Laatst bewerkt op: augustus 02, 2015, 12:29:26 am door stack9modz »

Robin

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #12 Gepost op: augustus 02, 2015, 12:19:53 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
    Discussiëren is prima, is alleen maar leerrijk :)

//EDITWat word er eigenlijk mee bedoeld dat VS een fork is van Atom?
    Dat Visual Studio Code gebaseerd is op Atom.
    « Laatst bewerkt op: augustus 02, 2015, 12:57:43 am door Robin »
    >><<

Buzzer

• Ex-Moderator
    • **
    • Nodeïst
      • Bekijk profiel
      • http://infamous-irc.com
    « Reactie #13 Gepost op: augustus 02, 2015, 01:21:40 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
    Bij deze ben je dan bekend met het begrip Editor Wars ;)

De editor is nu eenmaal een van de meest heilige gereedschappen van een programmeur!

Ik ben ook een voorstander van Notepad2, wat Buzzer zegt. Enige nadeel is dat het geen tabbladen heeft maar dat kun je ook als voordeel zien.

Kijk, wij zijn het helemaal met elkaar eens. Op Linux is het voor mij altijd Geany of Vim (en die laatste gebruik jij volgens mij ook wel eens).

Nano is een slechte grap en moet geschrapt worden uit GNU.
    « Laatst bewerkt op: augustus 02, 2015, 01:26:47 am door Buzzer »

グーグル翻訳はうまく翻訳できませんので、グーグル翻訳使用してこの文章を翻訳しないでください。また、任天堂は最高です。

OnlineRageKiller

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #14 Gepost op: augustus 02, 2015, 01:55:10 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Hoe zit zo,n linux besturingssysteem er eigenlijk uit? Maak is een screenshot van zo,n bureablad setup van jullie?
    Op google zit ik 20 verschillende dingen