Auteur Topic: Computer zit vol van virussen  (gelezen 2762 keer)

OnlineRageKiller

• DigitalPlace Lid
  • *
  • Talk is cheap, show me the code!
    • Bekijk profiel
Computer zit vol van virussen
« Gepost op: juni 26, 2015, 01:27:01 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Wie mij hiermee een goed eindresultaat kan bieden is dood geniaal want ik zelf ben er weken mee bezig!
    Laten we beginnen...

SLA HET DIKGEDRUKTE TEKST OVER ALS JE METEEN WILT WETEN WAT IK WIL, DE TEKST IS HET PROBLEEM.

Op mijn PC van windows 7 ging ik als een dolle los om steeds maar weer programmas te installeren.
    Op een gegeven moment kreeg ik een virus en werd het steeds erger. Als ik bijvoorbeeld zat te gamen dan kwam er zomaar uit het niets een popup van 2 of 3 vensters van een installatie van alles en nog wat. Op een gegeven is het zo erg dat zelfs google chrome moeite heeft met opstarten. En dat als ik een URL invoer dat ie dan 10 duizend jaar laad maar er niks gebeurd,

Dus wat wil ik:
    Hoe kan ik mijn computer helemaal schoonmaken, zonder windows opnieuw te installeren.
    Ik heb al een account gemaakt en de oude verwijderd maar niks helpt.
    op een gegeven moment moet de computer als server dienen dus wil ik meteen ook een goeie anti virus en hij moet helemaal clean zijn. Alvast bedankt.
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

gertmenkel

• Actief DigitalPlace Lid
    • **
      • Bekijk profiel
    Re: Computer zit vol van virussen
    « Reactie #1 Gepost op: juni 27, 2015, 11:31:12 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Sinds Windows 8 bestaat de functie om Windows te vernieuwen. Deze zit echter nog.niet in Windows 7.

Ditbis ren typisch voorbeeld waar systeemherstel eigenlijk goed voor is: je PC doet raar en werkt slecht, en je wilt hem terugzetten naar een eerdere staat. Echter denk ik niet dat je nog een herstelpunt hebt als ik de tekst zo lees.

Je kunt een opstartbare USB maken met avira/kaspersky/avg en de pc een keer helemaal doorlopen op virussen, daarna in veilige modus opstarten en alle vreemde software verwijderen met het configuratiescherm en als laatste alle vreemde programma'a uitschakelen met Sysinternals Autoruns. Dat is je beste kans om het zonder herinstallatie te doen.

Dit kost alleen een hoop tijd, en ik heb het idee dat bij zo'n trage computer een herinstallatie gewoon veel sneller zal zijn (je geeft zelf aan weken ermee bezig te zijn). Ook is het wel zo slim aangezien je aangeeft dat je de computer onbeheerd (als server) wilt laten draaien.

Wat is de reden dat je geen herinstallatie wilt?
    ThePirateBay AFK
    Bekijk de vrije en gratis documentaire!

OnlineRageKiller

• DigitalPlace Lid
    • *
    • Talk is cheap, show me the code!
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2015, 12:20:06 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Ik wil geen herinstallatie omdat ik daar geen verstand van heb, ik weet niet hoe het moet + heb geen windows cd

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: juni 27, 2015, 04:03:19 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Het is echter wel de meest eenvoudige methode.
    Het is relatief makkelijk om Windows 7 op een USB te laden ( https://www.microsoft.com/nl-nl/downloa ... nload-tool ) . Hoe je aan een windows .ISO bestand komt is aan jou (de arr arr methode van kapitein haak is easy).
    Als je dit gedaan hebt laad je windows in je BIOS. Als je opstart zie je altijd heel snel onderin je scherm staan press F-zoveel to enter setup/bios of iets in die richting afhankelijk van moederboord fabrikant. Nu moet je je tabbladen doorlezen tot er ergens staat waar je je boot menu aan kan zetten. Doe dit en druk op de gewenste F-toets om te saven en dan te herstarten.
    Wanneer je opstart druk je op de gewenste F-toets om in het boot menu te komen. Als dit er normaal al staat mag je de vorige stap overslaan. Nu kan je vanaf je USB opstarten en zo kom je in de setup van Windows. Deze wijst zichzelf. Mocht je hierover nog vragen hebben, stel ze gerust hier op het forum.

pr0n

gertmenkel

• Actief DigitalPlace Lid
    • **
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: juni 27, 2015, 08:22:35 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "stack9modz"
    Ik wil geen herinstallatie omdat ik daar geen verstand van heb, ik weet niet hoe het moet + heb geen windows cd
    Een Windows DVD ISO kun je op de Microsoft website terugvinden door je productcode in te vullen (als je ooit een DVD hebt gekocht). Als je de DVD kwijt bent, kun je het anders proberen. Ik mag je geen directe link naar warez geven, maar ik weet zeker dat je er uit kan komen.

Vroeger kon je (legaal?) een DVD downloaden van digitalriver, de website die backup ISO's aanbood, maar die website is nu down. Ik heb recent wel een mirror ontdekt op corenoc.de, maar ik weet niet of ik de pagina waar de links op staan mag worden gelinkt. Google wat rond met die websitenaam, ik weet zeker dat je wel ergens wat vindt.

Tip: kun je niet jouw versie van Windows vinden op internet? Download de Ultimate versie en verwijder [icode:3evuacyw]sourcesei.cfg[/icode:3evuacyw] vanaf de installatiestick. Vanaf de Ultimate disk kun je zo namelijk alle versies installeren.

Ik verveelde me en wilde mijn geheugen even wat opfrissen mbt Windows installeren, dus zie de gloednieuwe tutorial over het installeren van Windows die ik net gepost heb om te zien hoe dat in zijn werk gaat.

Microsoft heeft grof geld uitgegeven aan gebruiksvriendelijkheid, het is de bedoeling dat zelfs atechnische mensen dit moeten kunnen.
    ThePirateBay AFK
    Bekijk de vrije en gratis documentaire!