Auteur Topic: Explorer.exe windows 8.1 crash  (gelezen 1904 keer)

Brownbear

• DigitalPlace Lid
  • *
    • Bekijk profiel
    • http://www.student.tue.nl/K/c.v.horssen/
Explorer.exe windows 8.1 crash
« Gepost op: februari 01, 2015, 11:53:20 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Hallo [you]

Ik heb een vrij nieuwe hp zbook met windows 8.1 (nog geen half jaar oud), alles werkte mooi enzo alleen na een tijdje kreeg ik het volgende probleem:

elke 2e keer dat ik in explorer.exe (filemanager, takenbalk, bureaublad, maakt allemaal niet uit) een 'rechtermuisknop-menuitem' aanklik crasht explorer.exe.. (loopt vast, draaiende cursor, scherm flitst blauw (achtergrond kleur inlogscherm) explorer.exe herstart).

Dit gebeurt bij alle opties in het rechtermuisknop menu, van open nieuw venster voor google chrome in de takenbalk tot zipfile openen met 7zip, van copy tot paste, van uitvoeren als admin tot "scan for virusus" van symantec. het rechtermuisknop menu heeft geen problemen binnen andere programmas/processen. de ctrl+** combinaties hebben ook geen problemen.
    ook de copy/paste/7zip/newfolder enz enz knoppen bovenin de file explorer hebben geen problemen.
    ik heb uiteraard gegoogled: ik heb geen Autodesk Inventor.
    sfc /scannow geeft "Windows Recource Protection did not find any integrity violations" niets dus.. (in admin mode uiteraard)
    virusscan levert niets op.

ik hoop dat iemand van jullie nog idee├źn heeft, want ik kom er niet uit..
    Ik ben een beetje einderaad.
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

gertmenkel

• Actief DigitalPlace Lid
    • **
      • Bekijk profiel
    Re: Explorer.exe windows 8.1 crash
    « Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2015, 02:32:25 pm »
  • [+1]1
  • [-1]0
  • Kun je misschien een crashdump posten? Ik ben er geen expert mee, maar misschien geeft het een aanwijzing.
    Het klinkt alsof een DLL in je rechtermuismenu de boel laat crashen. Ik zou Sysinternals Autoruns er eens bijpakken en onder het kopje 'explorer' zo veel mogelijk 3d party tools uitvinken.
    ThePirateBay AFK
    Bekijk de vrije en gratis documentaire!

Brownbear

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
      • http://www.student.tue.nl/K/c.v.horssen/
    Re: Explorer.exe windows 8.1 crash
    « Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2015, 07:58:53 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • heel erg bedankt voor de tip! heb het gevonden, ik kwam een dll van een imageconverter tegen (die ik een tijdje geleden nodig had voor mijn studie) die ik later weer verwijderd had, die had een integratie in het rechtermuis menu, heb hem uitgevinkt en ik kan de crash nu niet meer zo 123 herproduceren (wat een paar minuten geleden nog moeiteloos ging o:) ).