Auteur Topic: Unity3D NPC  (gelezen 1758 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brownbear

  • DigitalPlace Lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Karma: 3
    • Bekijk profiel
    • http://www.student.tue.nl/K/c.v.horssen/
Unity3D NPC
« Gepost op: januari 04, 2015, 08:14:21 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Hallo [you],

    Ik probeer in Unity3D een NPC te plaatsen die wanneer er op geklikt word een monoloog venster laat zien, maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen.
    Wat hulp zou fijn zijn :)

    groetjes
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

    xvilo

    • Global Moderator
    • Verslaafd DigitalPlace Lid
    • *****
    • Berichten: 2674
    • Karma: -44
      • Bekijk profiel
      • http://www.xvilo.com
    Re: Unity3D NPC
    « Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2015, 12:05:26 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Volgens mij zitten hier weinig tot helemaal geen unity gebruikers :(
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »


    digital ownage

    • DigitalPlace Guru
    • ****
    • Berichten: 3398
    • Karma: 19
      • Bekijk profiel
    Re: Unity3D NPC
    « Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2015, 06:16:14 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Ik heb alleen ervaring met de gelijknamige DE van Ubuntu. Ik geloof ook niet dat een van de actieve leden als serieuze tijdsbesteding aan gamedevelopment doet...
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

    pr0n

    Brownbear

    • DigitalPlace Lid
    • *
    • Berichten: 65
    • Karma: 3
      • Bekijk profiel
      • http://www.student.tue.nl/K/c.v.horssen/
    Re: Unity3D NPC
    « Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2015, 06:52:30 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Oke, helaas..
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

    Robin

    • Administrator
    • DigitalPlace Guru
    • *****
    • Berichten: 3158
    • Karma: 145
      • Bekijk profiel
      • http://www.robinj.be/
    Re: Unity3D NPC
    « Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2015, 06:49:47 pm »
  • [+1]2
  • [-1]0
  • AFAIK move je een NPC gewoon op dezelfde manier als eender welk object.

    Voorbeeld;
    using UnityEngine;
    using System.Collections;

    public class Octopi : MonoBehaviour
    {
    Direction direction = Direction.random;

    // Use this for initialization
    void Start ()
    {

    }

    // Update is called once per frame
    void Update ()
    {
    this.move ();
    }

    void OnTriggerEnter (Collider col)
    {
    this.moveInDirection (direction.oppositeDirection, 0.01F);
    direction = direction.randomNotCurrent;
    }

    private void move (float howFar = 0.01F)
    {
    this.moveInDirection (this.direction);
    }

    private void moveInDirection (Direction direction, float howFar = 0.01F)
    {
    switch (direction.get ())
    {
    case Direction.N:
    moveN (howFar);
    break;
    case Direction.E:
    moveE (howFar);
    break;
    case Direction.S:
    moveS (howFar);
    break;
    case Direction.W:
    moveW (howFar);
    break;
    default:
    direction = Direction.random;
    move ();
    break;
    }
    }

    private void moveW (float howFar = 0.01F)
    {
    this.transform.Translate (-howFar, 0, 0, this.transform);
    }

    private void moveE (float howFar = 0.01F)
    {
    this.transform.Translate (howFar, 0, 0, this.transform);
    }

    private void moveN (float howFar = 0.01F)
    {
    this.transform.Translate (0, 0, howFar, this.transform);
    }

    private void moveS (float howFar = 0.01F)
    {
    this.transform.Translate (0, 0, -howFar, this.transform);
    }
    }
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »
    >><<

    Brownbear

    • DigitalPlace Lid
    • *
    • Berichten: 65
    • Karma: 3
      • Bekijk profiel
      • http://www.student.tue.nl/K/c.v.horssen/
    Re: Unity3D NPC
    « Reactie #5 Gepost op: januari 08, 2015, 07:03:42 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • wouw, super! ik ga er mee aan de slag, heel erg bedankt!
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »