Auteur Topic: Het verschil tussen DDOS aanvallen?  (gelezen 1377 keer)

OnlineRageKiller

• DigitalPlace Lid
  • *
  • Talk is cheap, show me the code!
    • Bekijk profiel
Het verschil tussen DDOS aanvallen?
« Gepost op: december 26, 2014, 02:13:51 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • (DEZE VRAGEN ZIJN VOLLEDIG VOOR EDUCATIEF GEBRUIK)

Yo DP'rs ik heb hier een lijstje vragen opgesteld voor jullie:

Waarvoor gebruik je een HTTP attack en noem een paar voorbeelden waarvoor je het kan gebruiken.

Waarvoor gebruik je een UDP attack en noem een paar voorbeelden waarvoor je het kan gebruiken.

Waarvoor gebruik je een TCP attack en noem een paar voorbeelden waarvoor je het kan gebruiken.

Hoelang moet een attack duren, en met welke metode om een PS3 Console offline te gooien, en hoeveel threads heb je daarvoor nodig?

ALVAST BEDANKT!
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

gertmenkel

• Actief DigitalPlace Lid
    • **
      • Bekijk profiel
    Re: Het verschil tussen DDOS aanvallen?
    « Reactie #1 Gepost op: december 26, 2014, 03:43:57 pm »
  • [+1]2
  • [-1]0
  • Alle drie de aanvallen zijn geloof ik alleen maar flood aanvallen...
    HTTP attacks zijn vooral om programma's/servers die HTTP gebruiken te overbelasten. Dus die aanval is specifiek op het (applicatielaag) HTTP-protocol.
    TCP-aanvallen zijn bedoeld voor meer algemene applicaties: zowel webservers als bijvoorbeeld SSH gebruiken TCP, dus die kunnen ook beide worden aangevallen met een TCP aanval.
    UDP-flooding is een hele effectieve manier om programma's die UDP gebruiken lam te leggen (zoals Doom, Counter Strike en andere games). UDP kent geen verbindingen, dus de afzender wordt niet geverifieerd bij het verzenden van data en je hebt geen SYN/ACK/SYN+ACK sequence nodig om je data te versturen. Hierdoor kun je heel snel heel veel data op een IP+poort gooien waardoor het programma de boel niet meer aankan en vastloopt en zelfs data kan gaan droppen.

Volgends deze link gebruikt een PS3 zowel TCP als UDP voor multiplayer. Ik weet niet hoeveel threads je daarvoor nodig hebt, ik denk wel dat je upload vol zit voor je de console offline gooit als je geen glasvezel hebt.
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »
    ThePirateBay AFK
    Bekijk de vrije en gratis documentaire!