Auteur Topic: Nieuwe Laptop  (gelezen 4499 keer)

JelloFish

• DigitalPlace Lid
  • *
    • Bekijk profiel
Nieuwe Laptop
« Gepost op: maart 29, 2014, 11:10:44 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Hallo,

Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen voor gebruik onderweg (denk aan de trein, auto), thuis (dor het hele huis heen) en op school/universiteit. Misschien kunnen jullie mij helpen met het vinden van de perfecte laptop. Mijn eisen:

- Ik heb er tussen de €100,- en €1000,- voor over. ~ 7
    - Het moet een draagbare laptop zijn, licht genoeg om zonder te veel moeite mee te nemen. ~ 8
    - De laptop moet .. inch zijn, zo dat deze goed mee te nemen is en er een laptoptas voor bestaat, maar ook groot genoeg zodat ik er nog comfortabel op kan werken. Dus een zo groot mogelijke laptop die nog steeds goed mee te nemen valt. ~ 9
    - De batterij moet erg lang mee kunnen, minimaal 6 uur, het liefst 8-10 uur. ~ 8,5
    - Geen touchscreen
    - Als OS zeker niet Windows 8 maar een versie van Windows 7.
    - De computer is bedoeld voor schoolwerk, video's bekijken (en misschien bewerken), programmeren & fps games. Een snelle processor lijkt me verstandig. ~ 8,8
    - Een zo groot mogelijk RAM geheugen, het liefst boven de 6 GB. ~ 7
    - Een harde schijf van min. 160 GB. Maar aangezien er external hard drives zijn maakt dit niet zoveel uit. ~ 7
    - Bluetooth is niet een prioriteit.
    - Een laptop met een goed toetsenboord dat comfortabel in de vingers ligt. ~ 7
    - De laptop mag er badass uitzien ;-) ~ 6
    - De laptop moet een webcam hebben en natuurlijk min. 2/3 USB porten.

Kortom, een multimedia/portable computer. Ben ik nog (cruciale) prioriteiten vergeten te noemen?
    Alvast bedankt voor aanbevelingen en help,

JelloFish
    « Laatst bewerkt op: maart 31, 2014, 12:19:20 pm door JelloFish »

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    Re: Nieuwe Laptop
    « Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2014, 06:39:53 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Nou je hebt wel veel eisen. Wat voor opleiding doe je of ga je doen? Het kan zijn dat dat er daarvoor ook juist weer eisen bij komen.
    Dat je geen Windows 8 wil kan je easy oplossen met Windows 7 Pirate edition. Welke FPS games wil je er op spelen? Op welke grafische settings? Welke resolutie wil je hebben? En heb je verder nog aan een SSD gedacht? Geef verder ook bij alles de prioriteit ervan op schaal 1/10. Dan is het makkelijker om concessies te doen voor mij aangezien je Budget wel erg krap is.
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

pr0n

JelloFish

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2014, 12:16:12 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Ik ga waarschijnlijk de opleiding computer science of cyber security doen.
    Het OS maakt niet zoveel uit, ik ben toch van plan er een paar Linux distro's op te zetten.
    Wel heb ik een legitieme versie van Windows 7 nodig. De laptop is niet speciaal bedoeld voor FPS games,
    die speel ik meer voor de ontspanning, maar moet wel deze games met redelijke kwaliteit kunnen afspelen. Hierbij
    moet je denken aan games als GTA, Team Fortress 2, World of Tanks & BatlleField. De videokaart moet hier dus voor geschikt zijn (Volgens mij heb ik voor bepaalde games een videokaart nodig die directx ondersteunt). De resolutie moet zodanig zijn dat er een goede kwaliteit is, maar hier heb ik niet zoveel verstand van. Over SSD weet ik niet zoveel, dit is toch een snellere manier om informatie op te slaan in plaats van de harde schijf? Verder heb ik het budget en mijn vorige post aangepast.

Bedankt

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: maart 31, 2014, 08:49:58 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "JelloFish"
    Ik ga waarschijnlijk de opleiding computer science of cyber security doen.
    Het OS maakt niet zoveel uit, ik ben toch van plan er een paar Linux distro's op te zetten.
    Wel heb ik een legitieme versie van Windows 7 nodig. De laptop is niet speciaal bedoeld voor FPS games,
    die speel ik meer voor de ontspanning, maar moet wel deze games met redelijke kwaliteit kunnen afspelen. Hierbij
    moet je denken aan games als GTA, Team Fortress 2, World of Tanks & BatlleField. De videokaart moet hier dus voor geschikt zijn (Volgens mij heb ik voor bepaalde games een videokaart nodig die directx ondersteunt). De resolutie moet zodanig zijn dat er een goede kwaliteit is, maar hier heb ik niet zoveel verstand van. Over SSD weet ik niet zoveel, dit is toch een snellere manier om informatie op te slaan in plaats van de harde schijf? Verder heb ik het budget en mijn vorige post aangepast.

Bedankt
    Ik heb de pricewatch van tweakers.net eventjes doorgespit en bto.eu en ben tot de conclusie gekomen dat dit: http://www.bto.eu/bto-x-book-13cl58-ips.html veruit de beste deal is voor je geld. Zelf zou ik nog wel eventjes onder het kopje samenstellen de 1tb hdd vervangen voor een 500GB hybride harddisk. Dan heb je een HDD met een SSD. De SSD wordt gebruikt voor caching. Dat is dus dan niet zo snel als een native SSD maar wel gewoon pittig snel voor 500GB. Een ssd koop je toch alleen maar in 120gb of 240 en dat ligt weer buiten je budget.

-13.3 inch FULL HD scherm dat is 1920x1080 pixels dus dan heb je een pittig fijn scherm met lekker veel werkruimte
    -Een prima i7 (een andere cpu is ZEKER niet nodig)
    -Lekker snel 500GB
    -GTX 860 is pittig snel, zeker vergeleken met andere alternatieven op de laptop markt
    -gratis draagtas, moelijk hcill hoef je er niet meer bij te bestellen
    -weegt maar 2KG. Lichter krijg je niet tenzij je er geen aparte gpu bij neemt en dan kan je er dus niet mee gamen.

Bedenk trouwens wel dat de Nvidia Optimus niet goed werkt op linux*. Ik zou er gewoon windblows 7 op zetten.

*Dat had een vriend.

edit: Ik heb hier trouwens geen geld van BTO voor gekregen dus dit is wel gewoon valide info. Geen invalide info dus.

pr0n

JelloFish

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: april 02, 2014, 11:39:51 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Bedankt, ik heb er snel naar gekeken en ziet er zeer goed uit! Ik ga zeker eens overwegen die te kopen. Heb je misschien nog andere suggesties die mij misschien kunnen aanspreken?

In ieder geval bedankt voor deze X•BOOK 13CL58 GTX860 IPS

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: april 02, 2014, 05:58:19 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "JelloFish"
    Bedankt, ik heb er snel naar gekeken en ziet er zeer goed uit! Ik ga zeker eens overwegen die te kopen. Heb je misschien nog andere suggesties die mij misschien kunnen aanspreken?

In ieder geval bedankt voor deze X•BOOK 13CL58 GTX860 IPS
    Ik kan je wel wat andere alternatieven geven alleen hebben die gewoonweg een minder goede prijs/specificatie verhouding waardoor die het opnoemen niet waard zijn.

edit: je kan wellicht deze nemen: http://www.bto.eu/bto-x-book-17cl58.html en dan ook de 1tb hdd vervangen voor een 500gb hybride schijf. Dan is 'ie 50 euro boven je budget en dan heb je een 17.3 inch scherm en dan past je laptop dus niet goed in een gemiddelde tas, weegt 3,2 kilo wat idioot zwaar is. Gelukkig krijg je er wel een gratis laptop tas bij wat ook bij die andere het geval is. :).

pr0n

JelloFish

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: april 07, 2014, 09:29:12 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • En wat zou jij mij aanbevelen als ik een laptop wilde die goed comptabel is met Linux? Dus een laptop de ook geschikte drivers heeft voor
    e.g. Backtrack en Ubuntu.

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: april 07, 2014, 05:41:21 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Kijk het probleem is, is dat nVidia Optimus gewoon op linux niet zo goed werkt en van AMD kan je het beste wegblijven als je Linux wil gebruiken.
    Ik lees net dat je wel zelf kan kiezen met de GPU die je gebruikt als je Ubuntu neemt en dan moet reloggen.
    Dus als je dat geen probleem vind zou ik gewoon die BTO nemen van 1k.
    Verder zouden Intel Iris Pro graphics ook best een goede keuze zijn, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met een gtx 860, meer met een 660 die toch significant minder presteert.
    Dan zal dit een goede keuze zijn: https://www.system76.com/laptops/model/galu1
    Denk er dan wel aan dat je 'm uit Amerika moet halen en dat je uiteindelijk toch wel ongeveer 1k kwijt bent aan invoerkosten (ruwe schatting)
    Ik geloof dat je hiermee op zich wel cad programma's mee kan draaien, vergeet niet je geheugen te upgraden. Dat kan je zelf doen, maar ook via die site wat natuurlijk duurder is. Ook zou ik er dan een SSD in zetten of een hybrid drive omdat je anders alsnog lang bezig bent.
    Ik zou zelf gaan voor de bto aangezien die een gtx 860 heeft en dus veel betere performance geeft en ook gewoon vanuit NL te halen valt. Ook is die van system76 een heel stuk zwaarder.

pr0n

xvilo

• Global Moderator
    • Verslaafd DigitalPlace Lid
      • Bekijk profiel
      • http://www.xvilo.com
    « Reactie #8 Gepost op: april 07, 2014, 10:41:53 pm »
  • [+1]0
  • [-1]1
  • Macbook air?

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #9 Gepost op: april 08, 2014, 08:43:10 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "xvilo"
    Macbook air?
    Moet je niet zo dom doen.  :muur:

edit: Wellicht eventjes handig om te zeggen waarom dat dom is:
    gamen en apple? :kots:
    c# en apple?

pr0n

gertmenkel

• Actief DigitalPlace Lid
    • **
      • Bekijk profiel
    « Reactie #10 Gepost op: april 12, 2014, 06:47:14 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "digital ownage"
    Citaat van: "xvilo"
    Macbook air?

c# en apple?
    Je kunt ook Windows op een Macbook hebben, alhoewel ik me afvraag of de drivers goed zijn, en ik denk niet dat de gameprestaties dan goed zijn.
    ThePirateBay AFK
    Bekijk de vrije en gratis documentaire!

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #11 Gepost op: april 12, 2014, 09:02:37 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "gertmenkel"
    Citaat van: "digital ownage"
    Macbook air?

c# en apple?
    Je kunt ook Windows op een Macbook hebben, alhoewel ik me afvraag of de drivers goed zijn, en ik denk niet dat de gameprestaties dan goed zijn.
    Windows op een MB is gewoon geldverkwisting.

pr0n

JelloFish

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #12 Gepost op: april 15, 2014, 10:36:20 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • @Lol, in ieder geval bedankt voor de reacties, jouw advies @$igit@l 0w@ng3 kan best eens mijn ware laptop zijn, ik laat het jullie wel weten wat mijn uiteindelijke keuze is geworden ^^

xvilo

• Global Moderator
    • Verslaafd DigitalPlace Lid
      • Bekijk profiel
      • http://www.xvilo.com
    « Reactie #13 Gepost op: april 23, 2014, 10:29:29 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "digital ownage"
    Macbook air?

c# en apple?

heb twee weken geleden een mac mini gehaald! Games werken perfect, heb wel gelijk de zelfde avond windhoos er op gegooid (bootcamp) voor Dayz, brink etc hahaha.... Maar verder.... 800 euro, works like a charm

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #14 Gepost op: april 26, 2014, 08:44:17 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "xvilo"
    Citaat van: "digital ownage"
    Macbook air?

c# en apple?

heb twee weken geleden een mac mini gehaald! Games werken perfect, heb wel gelijk de zelfde avond windhoos er op gegooid (bootcamp) voor Dayz, brink etc hahaha.... Maar verder.... 800 euro, works like a charm
    Zeker met een scherm met 720p resolutie?  :muur:

pr0n