Auteur Topic: Cpu vervangen  (gelezen 2294 keer)

xvilo

• Global Moderator
  • Verslaafd DigitalPlace Lid
    • Bekijk profiel
    • http://www.xvilo.com
Cpu vervangen
« Gepost op: maart 06, 2014, 09:38:04 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Goedendag [you],

Ik heb een laptop hier liggen (PB Easy not TK81), deze heeft een [icode:yl71mbry]AMD Athlon II P360 Dual-core, 2300Mhz[/icode:yl71mbry], is het mogelijk om deze te vervangen door een [icode:yl71mbry]Intel i3[/icode:yl71mbry] of [icode:yl71mbry]beter[/icode:yl71mbry] (zo ja welke)?

Alvast bedankt,

xvilo
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

gertmenkel

• Actief DigitalPlace Lid
    • **
      • Bekijk profiel
    Re: Cpu vervangen
    « Reactie #1 Gepost op: maart 06, 2014, 08:50:52 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Je processor heeft volgens DEZE pagina de [icode:aczzwqa3]S1g4[/icode:aczzwqa3] socket. Een Intel i3 gebruikt de socket [icode:aczzwqa3]Socket 1150 / H3 / LGA1150[/icode:aczzwqa3]. Dat gaat dus niet passen, tenzij je het moederbord gaat vervangen.

DEZE PAGINA geeft een lijstje met processors die gebruik kunnen maken van de socket die je hebt. DEZE PROCESSOR lijkt de snelste die je socket ondersteunt.

Edit: DEZE PAGINA heeft wat meer processors die je moederbord ZOU MOETEN ondersteunen. Geen garantie dat dit ook echt past/werkt!

Als ik jou was zou ik een tweedehands triple core kopen en dan proberen of het toevallig een gelockte quad core is, heb je meer waar voor je geld.
    ThePirateBay AFK
    Bekijk de vrije en gratis documentaire!

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    Re: Cpu vervangen
    « Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2014, 12:07:15 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Xvilo, je hebt een ander socket nodig. Verder heb je ook nog een laptop. Kijk eerst maar of je CPU ├╝berhaupt te vervangen valt uit die laptop.
    Verder gebruiken intel CPU's zoals gert al aanmerkt een heel andere socket. Dat veranderd ook nog steeds om de 2 series. Zo kan je dus ook een 1e gen intel cpu niet op een mobo prikken met het socket dat geschikt is voor een 2e gen intel cpu, maar is 2e en 3e gen intel wel weer compatible. Van 2e naar 3e gen intel cpu zal je wel een bios upgrade moeten uitvoeren.
    Ik zou verder niet gaan kloten met die laptop (qua hardware). Ik zou er gewoon een lichtgewicht linux distro op zetten en een leuke laptop kopen.
    http://tweakers.net/pricewatch/339194/a ... 2makk.html

pr0n