Auteur Topic: BT vs. Kali dualboot met win8  (gelezen 2250 keer)

JamSlaaf

• Actief DigitalPlace Lid
  • **
    • Bekijk profiel
BT vs. Kali dualboot met win8
« Gepost op: januari 09, 2014, 08:09:09 pm »
  • [+1]0
  • [-1]1
  • Achterwegende laten wat het doel is waarom ik BT5 of Kali wil heb ik de vraag of dit mogelijk is?

Draai op dit moment Windows 8.1 en wil hierbij Kali of BT5 dual-booten..
    Iemand die overigens mij kan vertellen welke nou werkelijk beter is?
    Heb het al eerder geprobeerd, maar toen kreeg ik 1. geen netwerkdrivers in bt én ik kon mijn Windows niet meer booten.

Nu geen, no offence babe, robin-achtige reacties plaatsen met stap compleet over naar een Unixdistributie, want ik vind dat niks met gamen :(

Thanks in advance.
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    Re: BT vs. Kali dualboot met win8
    « Reactie #1 Gepost op: januari 09, 2014, 09:16:48 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Gewoon Grub opstartlader gebruiken. Daarmee kan je zelf kiezen wat je gebruikt.
    Netwerkdrivers kan je gewoon vanaf het cd'tje of usb installeren of je download ze desnoods in windows en installeer je dan in bt/kali.
    Zelf zou ik voor bt gaan aangezien dat als ik me niet vergis Debian gebaseerd is en dat is waar ik bekend mee ben. (Wat de boer niet kent, eet hij niet)
    Ik zit nu in een redelijk drukke 3 weken dus ik kan geen step to step guide neertypen voor je hier.
    Laat even weten wat er exact gebeurd als je boot. Anders wordt het een beetje een grote hooiberg en een kleine naald.

pr0n

gertmenkel

• Actief DigitalPlace Lid
    • **
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: januari 09, 2014, 10:59:52 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • De GRUB-bootloader zou gewoon Windows en Linux moeten kunnen opstarten. Belangrijk is wel dat je dan niet de Linux [icode:20fqogdk]/boot[/icode:20fqogdk] partitie verwijdert, dan start je PC niet meer op.

Als je de bootloader niet wil aanpassen, is dit misschien een goede website: How to dual-boot Windows 8 and Linux. Hierop staan instructies voor het instellen van Windows' eigen bootloader om GRUB te laden, zodat als je de Linux partities verwijdert, je nog steeds Windows kunt starten. Hier is eenzelfde handleiding van de makers van het programma dat in de andere handleiding werd gebruikt.

Als je de tweede methode gebruikt, let dan op dat je GRUB niet op je MBR (Master Boot Record) installeert, dan start je PC namelijk GRUB ipv Windows.
    ThePirateBay AFK
    Bekijk de vrije en gratis documentaire!

Robin

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
      • http://www.robinj.be/
    « Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2014, 06:25:16 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Windows herinstalleren in BIOS (Legacy) mode (dus niet UEFI mode), en dan kan je gewoon eender welk systeem dat het ondersteunt dual-booten.
    >><<

RaMp6

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2014, 09:18:36 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Ik zou gaan voor Kali, dit is simpelgezegd gewoon de nieuwe versie van BT. Backtrack is ook goed maar is out of date, als je bijvoorbeeld metasploit op wil starten werkt het niet eens meer in BT omdat ie in de nieuweste versie de updates ergens anders vandaan haalt. te veel gekloot om te veranderen. kies gewoon Kali ;)

Citaat van: "digital ownage"
    Gewoon Grub opstartlader gebruiken. Daarmee kan je zelf kiezen wat je gebruikt.
    Netwerkdrivers kan je gewoon vanaf het cd'tje of usb installeren of je download ze desnoods in windows en installeer je dan in bt/kali.
    Zelf zou ik voor bt gaan aangezien dat als ik me niet vergis Debian gebaseerd is en dat is waar ik bekend mee ben. (Wat de boer niet kent, eet hij niet)
    Ik zit nu in een redelijk drukke 3 weken dus ik kan geen step to step guide neertypen voor je hier.
    Laat even weten wat er exact gebeurd als je boot. Anders wordt het een beetje een grote hooiberg en een kleine naald.

KLopt dat BT debian based is, maar Kali is ubunut based, wat ook weer op debian is gebasseerd.

AKA whiteRabbit

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: januari 17, 2014, 11:01:39 am »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • hmm dacht altijd dat kali arch gebaseerd was. Geen idee hoe ik daar aan ben gekomen.
    Kali is in dat geval wel een stuk makkelijker, maar debian is stabieler.

pr0n