Auteur Topic: [Algemene Forum FAQ; Voor iedereen, door iedereen!]  (gelezen 2731 keer)

Jam

• Game Moderator
  • Verslaafd DigitalPlace Lid
  • *
    • Bekijk profiel
    • http://jamnub.nl
[Algemene Forum FAQ; Voor iedereen, door iedereen!]
« Gepost op: september 28, 2011, 11:06:43 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Inleiding:
    Dit topic heb ik gemaakt om een beetje uit te leggen wat je in bepaalde situaties doet, Dit topic wordt niet alleen maar door mij gemaakt, maar door iedereen. Heb jij een stukje tekst geschreven waarvan je denkt, "Dat moet erin!" PM het me dan, dan add ik het zo snel mogelijk!

Uitleg:
    Voor de titels staat bijvoorbeeld 1.1. Maar wat houd dat nu in? Dat houd in dat je met 'Control + F' kan zoeken naar het stukje tekst. Dus ik wil bijvoorbeeld 'Wat te doen als iemand iets fouts post of als iemand zich misdraagt?' Dan druk ik op 'Control + F' en typ ik in '1.1' zo kom je vanzelf bij het stukje tekst.

[hrc=lightgrey:wothyjzn]1[/hrc:wothyjzn]
    Logboek:
    20-01-2008 15:01: Topic aangemaakt;
    20-01-2008 15-09: Wijzigingen gemaakt in de tekst;
    20-01-2008 15:33: Stukje tekst toegevoegd;
    20-01-2008 15:36: Tekst van Stichting BREIN toegevoegd;
    20-01-2008 16:23: Sticky ontvangen!;
    20-01-2008 16:13: Tekst toegevoegd;
    20-01-2008 16:29: een stukje tekst toegevoegd;
    20-01-2008 21:19: Titel veranderd;
    20-01-2008 22:27: 2.1 toegevoegd;
    27-01-2008 22:01: 3.1 + 3.2 toegevoegd;
    27-01-2008 22:56: Topic wat overzichtelijker gemaakt;
    27-01-2008 23:05: 3.3 + 3.4 toegevoegd;
    28-01-2008 14:31: 3.5 toegevoegd;
    28-01-2008 14:38: 2.2 t/m 2.4 toegevoegd;
    28-01-2008 19:33: Uitleg BBCodes toegevoegd;
    02-02-2008 13:54: 3.6 en 3.7 toegevoegd;
    09-02-2008 20:44: 3.8 toegevoegd en wat bewerkt qua lay-out;
    13-02-2008 21:09: 2.6 toegevoegd en lay-out  bewerkt;
    16-02-2008 15:12: Poll verwijderd!;
    17-02-2008 19:40: Aan 4 begonnen, eerste 2 stukken toegevoegd;
    31-03-2008 15:09: Stukje(s) bij 3 & 4 toegevoegt, met dank aan J-style;
    31-03-2008 17:05: Verouderde stukjes verwijderd + stukjes vernieuwd, met dank aan Buzzer;
    31-03-2008 21:13: Links toegevoegd zodat je sneller iets kan vinden;
    24-05-2008 19:03: 3.6 toegevoegd;
    29-06-2008 16:17: Een paar foutjes hersteld;
    07-10-2008 20:30: Schoonmaakbeurt!;
    07-10-2008 20:41: Leergroep C++ stukje toegevoegd;
    07-10-2008 20:49: Stukje verwijderd;
    14-12-2008 09:10; 4.3 en 4.4 verwijderd;
    18-06-2009 14:56; Kleine update qua layout. Zal je waarschijnlijk niet opvallen;
    23-08-2009 22:00; Complete update. Alles is weer bij de tijd en een paar grote veranderingen;
    25-08-2009 15:22; Kleine update omtrent IRC & Logboek grootte;
    30-08-2009 23:55; Nibulez update;
    03-09-2009 19:41; Fix voor Buzzer en NibuleZ;
    19-06-2011 11:44; Herziening IRC onderdeel wegens grote verandering;

28-09-2011 23:04; Correctie van tekst wegens een unicode omzetting probleem;

Problemen met forumleden:
      1.1: Wat te doen als iemand iets fouts post of als iemand zich misdraagt?
      1.2: Wat als iemand mij iets vraagt in een PM?
      1.3: Iemand bedreigt je via een PM wat doe je?
      1.4: Ik kan de tekst niet lezen die de TS heeft geschreven!
      1.5: Iemand post een keylogger![/list]
        Problemen met crewleden
        2.1: Ik heb een probleem met een moderator.
        2.2: Wordt ik verbannen als ik er iets van zeg?[/list]

Algemene informatie
          3.1: Eigena(a)r(en)
          3.2: Beheerder(s)
          3.3: Moderator(s)
          3.4: DigitalPlace Insider
          3.5: Game reporter(s)
          3.6: DigitalPlace & IRC

• 3.6a: Problemen met leden
            [li]3.6b: Problemen met operators
          [/li][/list]

1.1: Wat te doen als iemand iets fouts post of als iemand zich misdraagt?
          Als een forumlid zich misdraagt dan is er meestal sprake van persoonlijke irritatie. In dit geval kun je het beste even de persoon zelf erop wijzen (doe dit beleefd). In sommige gevallen zijn er meer mensen geirriteerd door aan of meerdere personen. Dit kan opgelost worden door hiervan een melding te doen bij de crew. Wat zullen zij doen? Zij nemen de melding uiterst serieus en bespreken het met de crew onderling zodat de twee partijen tot een overeenkomst kunnen komen. Als je zelf initiatief neemt loopt dit (meestal) uit de hand en kunnen er consequenties zijn voor beide partijen. Deze probeert iedereen uiteraard te ontwijken.

1.2: Wat als iemand mij iets vraagt in een PM?
          Dit klinkt misschien als een rare situatie, maar dit komt nog steeds voor. Soms denkt men dat een privé-bericht sneller is, maar het is veel handiger als je het zou behandelen in een (publiekelijk) onderwerp. Waarom? Omdat nieuwe leden met hetzelfde probleem de oplossing dan kunnen vinden en toepassen. Bovendien is het tegen de opgestelde regels van het DigitalPlace Forum om vragen te stellen in een prive bericht. Dus strafpunten kunnen een gevolg zijn van zo'n soort actie. Hoe weet de crew nou wat wij zeggen in de prive berichten? Het beheer behoudt zich tevens wel het recht voor elk prive bericht te mogen lezen, ongeacht reden of aanleiding, zonder gebruikers daarover te hoeven informeren. Check de regels voor meer informatie -> viewtopic.php?f=1&t=1&start=0

1.3: Iemand bedreigt je via een PM wat doe je?
          Een bedreiging naar iemand toe is natuurlijk nooit een leuke ervaring. Dit is uiteraard strafbaar op het DigitalPlace Forum. Als je wordt bedreigt via een prive bericht is het aan te raden om hier melding van te doen bij de crew. Zij onderzoeken de situatie en kunnen de bedreiger bestraffen. Juist daarom is het ook zo belangrijk om deze prive berichten te laten staan, dit wordt gebruikt als bewijsmateriaal.

1.4: Ik kan de tekst niet lezen die de TS heeft geschreven!
          Dit kan (soms) best irritant zijn. Daarom is het belangrijk om een beleefd prive bericht te schrijven naar de poster om hem/haar op de hoogte te stellen van het feit dat de tekst onleesbaar is. Wilt de poster de tekst niet aanpassen? Wordt dan niet boos en ga je niet opblazen om zoiets. Meld het bericht en vertel de crew dat je niet kan lezen wat er in de post staat en vraag hen beleefd of de tekst misschien kan worden aangepast.

1.5: Iemand post een keylogger!
          Soms komt het wel eens voor dat er (meestal nieuwe leden) een slecht bestand post. Dit is een nare situatie want sommige leden zijn er niet van op de hoogte. Wat moet je dan doen? Je reageert in het onderwerp dat er een keylogger is geconstateerd door jouw virusscanner. Daarna is het extra belangrijk om dit te melden aan de crew. Zij kunnen de link naar het slechte bestand namelijk verwijderen. Voor de mensen die programmatuur posten van henzelf is het misschien een tip om een logfile van een (bekende) virusscanner te posten. Dat verhoogt namelijk het vertrouwen erin. - Tegen degene die het slechte bestand heeft geupload wordt uiteraard actie ondernomen door de crew.

2.1: Ik heb een probleem met een moderator.
          Het komt soms voor dat mensen een probleem hebben met een moderator. Dit kan een moeilijke situatie zijn, wat begrijpelijk is. Toch is het belangrijk om hiervan een melding te maken. Corrupte crewleden moeten we natuurlijk niet hebben en communicatie tussen de forumleden en crewleden is erg belangrijk. Als je een melding maakt overlegt de crew over de situatie die zich heeft voorgedaan tussen crewlid en forumlid. Als je zelf gaat reageren op een moderator zijn/haar acties kan het uit de hand lopen en volgen (meestal) de consequenties voor jouzelf.

2.2: Wordt ik verbannen als ik er iets van zeg?
          Dat ligt er maar net aan hoe je het brengt. Als je de moderator in kwestie meteen begint uit te schelden en wijzen op de manier waarop hij handelt loopt het meestal negatief af voor jou. Als je er netjes een melding van maakt kan er weinig tot niets gebeuren. Als de moderator in kwestie je toch verbant kun je contact opnemen met viewtopic.php?f=27&t=16&p=2170. De officiële IRC post kan worden teruggevonden @ viewtopic.php?f=5&t=112

3.6a: Problemen met leden
          Het is menselijk om soms eens een akkefietje te hebben met een ander persoon. Alleen kan dat kleine akkefietje soms uit de hand lopen, wat niet menselijk is(!) - Als er een ruzie ontstaat in het IRC kanaal van DigitalPlace (#DPF) zijn er een aantal operators die kunnen ingrijpen. Wees er dus ook zeker van dat je het rapporteert aan hen. De operators kunnen waarschuwingen en strafpunten geven. (Jep, ook in het IRC-kanaal).

3.6b: Problemen met operators
          Als het voorkomt dat je een probleem hebt met een door Auriorx aangestelde operator kun je dat rapporteren aan Auriorx zelf. Hij gaat over alles en iedereen in het DigitalPlace IRC kanaal (#DPF) en kan ingrijpen wanneer of waar dat nodig is. Wees er zeker van dat je voldoende bewijsmateriaal hebt (zoals een log bijvoorbeeld) zodat er actie ondernomen kan worden.

Typ fouten uiteraard voorbehouden.
          Merk je toch een typ fout op die je al heel de tijd dwarszit? Stuur me dan eventjes een Prive-Bericht!
          « Laatst bewerkt op: september 03, 2009, 07:42:02 pm door Jam »
          Citaat
          It\'s time to kick ass and assign IPv4 addresses, and I\'m all out of IPv4 addresses.