Auteur Topic: Wake-on-LAN uit sluimerstand (hibernate)  (gelezen 1837 keer)

gertmenkel

• Actief DigitalPlace Lid
  • **
    • Bekijk profiel
Wake-on-LAN uit sluimerstand (hibernate)
« Gepost op: september 20, 2013, 03:09:36 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Beste mensen,

Momenteel ben ik bezig Wake-on-LAN in te stellen. Ik ben van plan een Raspberry Pi te kopen om binnenshuis te dienen als mini-server en tool. Mijn doel is om naast een kleine server ook een scriptje te schrijven zodat ik d.m.v. een ethernetkabel verbonden tussen de Pi en mijn PC de PC kan starten op commando, zonder dat er een kabel naar de router moet. Dit is niet mogelijk omdat er geen leidingen lopen waarlangs een kabel getrokken kan worden dus moet ik wel draadloos werken. (Mijn wifi-kaart ondersteunt geen Wake-on-WLAN). Ik zet mijn computer altijd in sluimerstand (ook bekend als hibernate, suspend-to-disk of de ACPI S4-modus)

Momenteel ben ik bezig met experimenteren en heb ik een netbook verbonden met mijn PC over een ethernetkabel. Ik heb ook een programma gedownload om WoL pakketjes te sturen. In de firewall heb ik poort 7 en 9 op UDP volledig open gezet. Ik heb mijn MAC-adres en IP goed in gevuld en als de pakketjes verstuurd worden krijg zie ik ze ook in Wireshark. De verbinding is door middel van twee statische IP's omdat ik de netbook niet als DHCP-server geconfigureerd krijg.

In de BIOS heb ik Wake Events op OS gezet. Het betreft hier een MSI760GA-P43 moederbord met een Realtek PCIe GBA Family Controller. In de driverinstellingen heb ik Wake-on-LAN aan staan en het apparaat staat (denk ik) ingesteld om de computer te mogen aanzetten. Wat ik nu wil doen is zorgen dat Windows de ethernetkaart niet uit kan schakelen om energie te besparen.

Mijn PC start dus niet op. Nu ben ik alleen in de war gebracht door het volgende:

De linkerafbeelding is een plaatje van deze tutorial: Windows 7 Issues: Wake-on-Lan (WOL) for Windows 7 Made Easy!. De rechterafbeelding is een screenshot van mijn eigen PC.
    Ik vind dit erg opvallend, aangezien de Nederlandse vinkjes-volgorde erg onlogisch is en ik niet denk dat MS zijn interne dialog resource scripts heeft aangepast tijdens de vertaling.

Het gaat hier om Windows 7 Home Premium 64-bit op de desktop en Windows 7 Starter op de netbook. Netwerkverkeer is mogelijk tussen de PC's. Er is geen BIOS-update beschikbaar en ik beschik over de meest recente drivers.

TL;DR
    • Hoe kan ik WOL verder nog laten werken?
    • Is het waarschijnlijk dat dit een vertaalfout is in Windows 7?
    • Zo ja, hoe kan ik dit aan MS melden? Een update van de DLL waar de resource-ID's in zitten zou het probleem moeten verhelpen, dus ik denk dat dit het beste gemeld kan worden. (Ik heb op de MS website gezocht, maar behalve een enquĂȘte kan ik niets vinden

Update: nadat ik in plaats van een hostname 255.255.255.255 doorgaf werkte het wel!
    Topic kan dus dicht
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »
    ThePirateBay AFK
    Bekijk de vrije en gratis documentaire!