Auteur Topic: Marks speech  (gelezen 5661 keer)

digital ownage

• DigitalPlace Guru
    • Bekijk profiel
Marks speech
« Gepost op: januari 02, 2013, 07:35:25 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • [youtube:3o8sb5yy]http://www.youtube.com/watch?v=cpWHJDLsqTU[/youtube:3o8sb5yy]
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

pr0n

Robin

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
      • http://www.robinj.be/
    Re: Marks speech
    « Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2013, 07:37:32 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Jep, net aangekondigt, alleen gingen Ubuntu.com en OmgUbuntu.co.uk opeens dood toen de countdown op 0 kwam xD

Live stream:
    [youtube:2sjn2rlp]http://www.youtube.com/watch?v=1CvVf9K7H00[/youtube:2sjn2rlp]
    >><<

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2013, 07:59:48 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Ik denk dat als ze dit wel goed weten uit te werken en gelijk goed is en ze in de aankomende 2 jaar Ubuntu zo erg stabiliseren dat het weer even stabiel is als 12.04 nu is en de apparaten niet te duur worden en de pc's ook meer verkocht worden weet ik zeker dat het een grote markt kan gaan krijgen.

pr0n

compuzz

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: januari 02, 2013, 08:42:04 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Nu alleen nog Solidworks voor Ubuntu en dan kan ik 100% overstappen :dancer:

edit: nou vraag ik me nog af of ik dat 'ubuntu mobile' straks ook zelf op mijn android telefoon kan installeren zegmaar..?

Robin

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2013, 08:51:31 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "compuzz"
    Nu alleen nog Solidworks voor Ubuntu en dan kan ik 100% overstappen :dancer:

edit: nou vraag ik me nog af of ik dat 'ubuntu mobile' straks ook zelf op mijn android telefoon kan installeren zegmaar..?
    Citaat
    Although Canonical’s ‘primary market will be selling Ubuntu Phones via retail, users will be able to download and install the phone OS on certain device handsets.

The specifications required by the OS varies between the “lean” and the “high” end. A basic A9 ARM processor and 1GB RAM phone will run the OS in its ‘lean’ mode.

A Quad-core A9 processor will be required to run the phone in its super-duper dockable desktop mode.
    >><<

compuzz

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: januari 02, 2013, 09:52:22 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Nice, thanks Robin :)
    « Laatst bewerkt op: januari 03, 2013, 05:24:45 pm door compuzz »

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: januari 02, 2013, 10:17:44 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
    Nu alleen nog Solidworks voor Ubuntu en dan kan ik 100% overstappen :dancer:

Wacht eventjes, doe jij industrieel design of iets in die richting? Dat vind ik zo vet, wil ik later ook gaan doen :D.
    Ow F*ck ik zie nu dat ik het in het het verkeerde sub-forum geplaatst heb, Thisegzz HALLOOO! :pinokkio:

pr0n

compuzz

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2013, 05:18:46 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • [offtopic:2anukayz]Ik doe Mechatronica, een combinatie van werktuigbouwkunde en elektrotechniek. In het begin van het eerste jaar heb ik een oriëntatieperiode gehad waarin ik onder andere ook industrial design heb gedaan. Die docent had naar eigen zeggen voor dat beroep (als docent) gekozen omdat er geen werk te vinden was in de ID.. Of dat echt waar is zegmaar weet ik niet maar hij was tenminste wel eerlijk :p

Misschien verschilt dat erg per regio, maar ik zal er wel ff op letten voordat je aan een opleiding begint ;)[/offtopic:2anukayz]

Faperdaper

• Administrator
    • Verslaafd DigitalPlace Lid
      • Bekijk profiel
    « Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2013, 12:53:33 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Dat ziet er ontzettend veelbelovend uit! Benieuwd wanneer ze het als download beschikbaar stellen, dan wil ik het wel een keer op m'n nexus flashen :)
    Klik hier voor stats over ons irc kanaal #DPF! Wil je ook ons kanaal joinen? Check deze tutorial. Of gebruik de webchat :)

Robin

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2013, 12:55:56 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "Faperdaper"
    Dat ziet er ontzettend veelbelovend uit! Benieuwd wanneer ze het als download beschikbaar stellen, dan wil ik het wel een keer op m'n nexus flashen :)
    Over een paar weken. Upload ook even ergens een demo video dan; Ik heb geen Nexus :p
    >><<

Faperdaper

• Administrator
      • Bekijk profiel
    « Reactie #10 Gepost op: januari 04, 2013, 02:34:09 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "Robin"
    Citaat van: "Faperdaper"
    Dat ziet er ontzettend veelbelovend uit! Benieuwd wanneer ze het als download beschikbaar stellen, dan wil ik het wel een keer op m'n nexus flashen :)
    Over een paar weken. Upload ook even ergens een demo video dan; Ik heb geen Nexus :p

Super vet, zal ik doen als ik het erop heb :)
    Klik hier voor stats over ons irc kanaal #DPF! Wil je ook ons kanaal joinen? Check deze tutorial. Of gebruik de webchat :)

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #11 Gepost op: januari 04, 2013, 05:56:45 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Goed idee fap!

pr0n

digital ownage

• DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #12 Gepost op: januari 06, 2013, 09:29:42 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
    [offtopic:3c3wx8zg]Ik doe Mechatronica, een combinatie van werktuigbouwkunde en elektrotechniek. In het begin van het eerste jaar heb ik een oriëntatieperiode gehad waarin ik onder andere ook industrial design heb gedaan. Die docent had naar eigen zeggen voor dat beroep (als docent) gekozen omdat er geen werk te vinden was in de ID.. Of dat echt waar is zegmaar weet ik niet maar hij was tenminste wel eerlijk :p

Misschien verschilt dat erg per regio, maar ik zal er wel ff op letten voordat je aan een opleiding begint ;)[/offtopic:3c3wx8zg]
    Grappig, Carriëretijger geeft aan dat er veel vraag naar is,
    Citaat
    Wat is je kans op een baan?

Als afgestudeerde industrieel product ontwerper ligt er een wereld voor je open. Er is een grote vraag naar technici, die breed inzetbaar zijn en bruggen kunnen slaan tussen diverse disciplines.

Bron: www.windesheim.nl

De neef van een goede vriend van mij had industrieel design in Eindhoven gevolgd en hij kreeg gelijk 5 banen aangeboden nadat hij afgestudeerd was. Anderzijds vertelde mijn moeder me dat de zoon van een goede vriendin van haar geen werk kon vinden met industrieel design en iets daarna maar management was gaan doen. Ook vertelde een kennis die een autorijles bedrijf heeft en ook autorijles geeft mij dat heel veel leerlingen van hem industrieel design studeren.

pr0n

compuzz

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #13 Gepost op: januari 07, 2013, 06:15:55 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Natuurlijk zegt Windesheim dat je er goed werk in kunt vinden, je gaat tenslotte niet je eigen opleiding(en) afkraken.. :| (ahum Deltion :lol: )

Dat er een grote vraag naar technici is klopt inderdaad. Zelf heb ik ook nu ik in het tweede leerjaar van mijn studie zit al 3 banen (en dan bedoel ik bijbánen, en geen bijbaantjes ;) ) aangeboden gekregen en daar ben ik natuurlijk ook op in gegaan.

Maar zoals ik al zei, misschien schommelt het heel erg, en verschilt het erg per regio of niveau.. Misschien kun je er wel goed werk in vinden als je het op HBO niveau gaat studeren aan Windesheim.. Misschien is het een idee om aan de neef van de goede vriend van jou te vragen hoe het met de werkgelegenheid zit, aangezien hij er dus middenin zit en ik niet;)

Dat er veel mensen een bepaalde opleiding gaan volgen wil niet automatisch zeggen dat er ook veel werkgelegenheid in is..

Wat ik nou eigenlijk wil zeggen is dus kijk even goed rond. Informeer hier en daar een beetje naar de werkgelegenheid, en vraag het dan niet aan een school want die zegt toch wel dat er goed werk in is te vinden, zij willen tenslotte alleen maar meer studenden :sexy:
    Op welk niveau ben je van plan die opleiding te gaan doen?

xvilo

• Global Moderator
      • Bekijk profiel
      • http://www.xvilo.com
    Marks speech
    « Reactie #14 Gepost op: januari 07, 2013, 06:59:50 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
    ... :| (ahum Deltion :lol: )...