Een beetje spyware zou ook niet email/facebook veranderen, maar een tijdje meekijken en hopen dat je gaat online bankieren.
Ik heb nog nooit van echte programma's gehoord die zich in de temp map installeren, en al helemaal niet die vanaf daar automatisch opstarten.
Daarbij zouden bestanden van een SQL server vast wel ondertekent zijn. In ieder geval die van een bekende uitgever.
Verder heb ik even snel gegoogled:
Threatexpert zegt hier iets over, hij maakt een registersleutel aan voor een video driver. Ook staat er iets over sqlwritter.exe, zoals het topic heet. Er wordt aangegeven dat er info verzonden wordt, bestanden worden gedownload en dat het opstartvermeldingen maakt. Lijkt me gevaarlijk.
McAfee zegt dat het een trojan is En hier staat ie nog eensDat java-updater bestand heet jusched.exe, en staat in de Program Files map van Java. Het controleert op updates voor java, en blijkbaar vinden de mensen bij Oracle dat het nodig is om hem adminrechten te geven. Daarbij vraagt die om administratorrechten, terwijl het screenshot vraagt om een bevestiging om als gewone gebruiker uit te voeren, dit zie je vaak als je een bestand van internet plukt. Maar nooit als je het met een installer hebt geïnstalleerd.
JamSlaaf, ik raad je aan even te scannen, tenzij je laatst zelf hebt besloten om een SQL server te installeren.