Show je... > Scripts

[.htaccess] meerdere domeinen op 1 hosting.

(1/4) > >>

Thumb:
Dag dames,

Ik moest voor school een project maken,
nou vond ik "jeroendj.nl/projecten/***/" wel heel goedkoop, dus heb ik voor 3 euro nogwat een domein op de kop getikt bij TransIP,
probleem was; je kan hem laten doorsturen (extra 'service': 5 euro extra), of gebruiken als pointer of alias, waar je (bij antagonist iniedergeval) een reseller account voor nodig hebt (à 70 euro nogiets per jaar, ipv 30).

Nu heb ik dus een oplossing gevonden:
Allereerst stel je de nameservers in bij TransIP (via het gebruikerspaneel voer je de nameservers in die bij je direcctadmin staan van je hosting, vaak ns1.hostingofzo.nl, ns2.hostingofso.nl en ns3 (of ook 2) .hostingofso.nl).
Dan mail je je hostingbedrijf met de vraag of ze je nieuwe domeinnaam kunnen toevoegen aan hun nameserver, dus "nieuwdomein.nl" geeft hetzelfde weer als "oudedomein.nl" (note: ook "nieuwedomein.nl/pagina.php" geeft "oudedomein.nl/pagina.php" weer)

nu komt de code:

--- Code: ---
Options +Indexes
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} nieuwdomein.nl [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/vhosts/nieuwedomein-nl/.*$
RewriteRule ^(.*)$ /vhosts/nieuwedomein-nl/$1 [L]
--- Einde van code ---

Als er dus aan de conditie wordt gedaan dat de HTTP_HOST "nieuwdomein.nl" is, (de regel eronder is een veiligheids regel, tegen 500 melding)
dan wordt de content van /vhosts/nieuwedomein-nl/$1 weergeven op nieuwedomein.nl/$1, waarbij $1 bijv "index.php, /images/lol/hoi.php" etc kan zijn.

als je dus naar "nieuwedomein.nl/thumbnail/zijn/tutorial" gaat, krijg je eigenlijk "oudedomein.nl/vhosts/nieuwedomein-nl/thumbnail/zijn/tutorial" te zien.

aangezien de sites voor eigen gebruik zijn, en ove rhet algemeen klein zijn, heb je geen reseller account nodig, en dit werkt prima :)

//Jeroen

xvilo:
Wowie das handiiiiiigg

Heel erg bedankt thumb!!!

p03WS:
Erg handig! Bedankt voor het delen!

Thisegzz:
Alleen mag het niet volgens de voorwaarden van Antagonist... ;)

Thumb:

--- Citaat van: "Thisegzz" ---Alleen mag het niet volgens de voorwaarden van Antagonist... ;)
--- Einde van citaat ---
ik heb ze gemailt dat ik het probleem dan wel oplos via htaccess, dus dan moeten ze ook niet terugsturen "prima, het is geregeld, hij staat bij de nameserver"

edit: ff gezocht, niets gevonden in de algemene voorwaarden
edit2: ditkeer wel wat gevonde, op het forum enzo, samen met nog wat vreemde regeltjes, maar dat terzijde.
zal desalniettemin toch die 2 blijven hosten, is toch voor school, ga daar geen geld aan uitgeven :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie