Show je... > Uitdagingen

De Robin Verveelt Zich Challenges

(1/6) > >>

Robin:
De Robin Verveelt Zich Challenges, geïnspireerd door de Buzzer Verveelt Zich Challenges.

Ik verveelde me, dus ik dacht, laat ik es wat challenges maken, zoals er een paar jaar geleden de Buzzer Verveelt Zich Challenges waren :p

Hoe werkt het?

* Ga naar deze pagina: http://robinj.be/RobinVerveeltZich/
* Ga naar één van de challenges (logischerwijze begin je best bij 1).
* Zoek het wachtwoord dat er ergens verstopt zit.
* Ga terug naar http://robinj.be/RobinVerveeltZich/
* Duid in het formulier aan welke challenge je gedaan hebt.
* Geef in het veld Wachtwoord het wachtwoord van de challenge in.
* Geef in het veld Naam je DigitalPlace nickname in.
* Klik op de knop Stuur naar scorelijst.Je krijgt dan te zien of het wachtwoord dat je gevonden hebt correct is of niet, en het wordt aan de database toegevoegd.
Zolang ik me verveel blijf ik challenges toevoegen. Als je het echt niet kan vinden kan je me een PM sturen met de vraag naar een hint. Je mag in het totaal 4 hints vragen, en voor elke hint die je vraagt wordt er één punt afgetrokken. Vind je het juiste wachtwoord zonder hints, dan krijg je 5 punten.

Wat heb ik nodig?
Firebug, maar met de Element inspecteren-functie van WebKit-browsers zoals Chrome, Midori en Safari zou het ook moeten lukken. Voor het coderen en decoderen van tekst kan je deze pagina gebruiken.

Regels
Speel eerlijk!
Ga elkaar geen wachtwoorden geven en ga ze zeker nergens openbaar zetten. Ga ook niet stiekem hints (door)geven aan elkaar. Dat verpest het spel alleen maar.
Als ik merk dat teveel mensen moeite hebben met een bepaalde challenge kan het zijn dat ik een gratis hint bij op de challenge pagina zet. De mensen waar ik dan al punten had afgetrokken voor die hint krijgen deze punten terug.

Gratis hint
De tekst op de challenge pagina geeft je vaak al een tip waar je moet zoeken.

Succes  :bier:

Thisegzz:
[mod=Thisegzz:1cec7d0p]Trap naar Uitdagingen.[/mod:1cec7d0p]

mastersofli:
Haha, best slim gedaan.
Ik zit nu bij challenge 5 en zie het volgende;
Aspirientje:cDNFaXBSMXlxU2MxbktPeW94RXVvdlI9
Password-Encoding:641364

Maar kloppen beiden niet... Wie is hier al voorbij?

gertmenkel:
@mastersofli
Ik denk dat dat een hint was...

Ik ben nu ook bij challenge 5, 8 en 9 heb nog voordat ik 3 oploste gedaan. Misschien een probleem van verkeerde volgorde of een voorbeeld van overgecompliceerd denken door mij...

EDIT: net challenge 6 opgelost, grappig bedacht

gertmenkel:
Na een Google zoekopdracht van de ge-encrypte tekst (had ik zelf al gevonden voor ik de post van mastersofli las) kwam ik deze pagina tegen. Heb je misschien je logs per ongeluk online staan?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie