Auteur Topic: [PS] Shield  (gelezen 2142 keer)

Loco

• Actief DigitalPlace Lid
  • **
    • Bekijk profiel
[PS] Shield
« Gepost op: mei 15, 2011, 09:41:30 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Hoi! Ik ben de laatste tijd weer veel bezig met Photoshop, en ik dacht, laat ik mijn kennis eens delen met mijn mede-DPF'ers :P Ik heb dus met Photoshop CS3 een schild gemaakt door middel van de Pen Tool, Layer Masks en nog meer, en aangezien deze tools niet al te vaak gebruikt worden door de meeste PS beginners, leg ik in deze tutorial gedeeltelijk uit hoe het werkt.

Links zie je de outcome van de tutorial, waar ik niet heel erg tevreden over ben. Rechts daarin tegen, is ook een creatie van mij die ik op dezelfde manier gemaakt heb, maar dan nèt iets anders, deze vind ik er zelf vele malen beter uitzien.

De tutorial is HIER te vinden.
    Ik weet het, gratis host xD Locotes.net is afgelopen week helaas verlopen, dus ik moest even een alternatief hebben.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, ga je gang!

~Loco
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

Thisegzz

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    Re: [PS] Shield
    « Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2011, 11:23:40 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Het is goed te volgen met die afbeeldingen. Ik heb nog wel een paar verbeterpuntjes:

• Waarom een gratis host? Je kan het toch gewoon hier op het forum plaatsen? Dan is de tutorial niet afhankelijk van jouw gratis host, wordt de tutorial beter geindexeert en krijg je dus meer lezers.
    • Aan het einde van de tutorial, waar je de Layer Mask toepast, klopt de tekst niet. Je zegt 2x hetzelfde :')
    • In het slot zeg je:
      Citaat
      Ik heb deze tutorial niet zozeer vanwege de outcome gemaakt, maar om wat functies in Photoshop te laten zien waar veel mensen nog niet erg mee bekend zijn, neem bijvoorbeeld de Layer Masks.
      We hebben het inderdaad kunnen zien, maar het zou duidelijker zijn als je ook even uitlegde wat die Layer Mask dan precies doet.
    • Je gebruikt om de afbeelding lichter te maken een tweede layer en opacity, maar je kunt beter curven. Dan worden donkere pixels lichter (en lichtere pixels donkerder). Dat verpest de kwaliteit van de image minder erg ;).

Verder, zoals ik al zei, handig voor de beginnende PS'er :)
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »
    [18:09]   infected: Je bent een geile knuffelbeertje
    [18:12]   infected: Ik aanbid thisegzz en niemand anders.
    [18:13]   infected: Ik zit in de eenden comissie.