Auteur Topic: [PS] Wallpaper maken  (gelezen 3602 keer)

Lacoste02

• Verslaafd DigitalPlace Lid
    • Bekijk profiel
[PS] Wallpaper maken
« Gepost op: januari 27, 2011, 04:38:36 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Na aanleiding van dit topic, heb ik deze tutorial gemaakt voor diegene die dit aanvroegen, en de rest die het leuk vindt. xd
    Ik zal weer helemaal van scratch beginnen en elke stap uitleggen.

Benodigdheden:
    - Een logo (kan van Apple zijn, maar kan ook van jou site of bedrijf zijn),
    - Een paar splatter brushes,

Moeilijkheidsgraad:
    Elke noob kan dit.

1) Als eerste maak je natuurlijk een nieuw document aan, File => New. Omdat je waarschijnlijk een wallpaper voor jezelf maakt, is het logisch dat je gelijk de resolutie van je eigen beeldscherm neemt. In mijn geval is dit 1920x1080.

2) Je hebt nu een leeg document, waar nog niks opstaat. We gaan dus beginnen met de achtergrond van je wallpaper. Ik vind rustige achtergronden altijd het mooist, omdat als je een hele drukke wallpaper heb, je je icoontjes op je bureaublad moeilijk kan lezen/zien. Ik kies dus voor een simpele gradient, maar als je echt wilt kan je natuurlijk al je photoshop skills in je achtergrondje stoppen.
    Bepaal nu de kleur van je achtergrond, zelf vind ik een donker naar iets lichter blauwe gradient heel mooi, maar je kan natuurlijk ook kiezen voor rood of groen. :P Selecteer nu de Gradient Tool (G). En druk op boven bij de balk op de gradient:

Maak nu een nieuwe gradient aan, met de kleuren die jij mooi vind. Nu je dit hebt gedaan, kies voor de gradient vanuit het midden ding:

En sleep van onder naar boven, tot je een mooie gradient heb die vanuit onder komt:

3) Plaats nu je logo in je document. Ik gebruik een Apple's logo. Scale hem een beetje, en stop hem in het midden. Houd er rekening mee dat er ook nog splatter brushes achter komen die het zeker 2x zo groot maken. Scale je logo dus niet te groot, anders wordt het lelijk. Maak nu een nieuwe layer aan (SHFT => CTRL => N) en selecteer de brush tool (B). Zorg dat de zo juist aangemaakte layer boven ligt. Selecteer nu een mooie splatter brush, en een fancy kleurtje. Scale de brush nu zo, dat hij een kwart van je logo vult en er nog een stuk boven komt:

Doe dit nog een paar keer, tot je je hele logo heb gevuld met verschillende splatters in verschillende kleuren.

4) Nu komt de moeilijkste stap -hoewel deze nog niet eens zo moeilijk is-. Selecteer je logo layer , die als het goed is nog steeds boven ligt. Houd nu control ingedrukt en druk op de thumbnail van je logo, nee het is niet ons geliefde lid, maar het plaatje naast de layer titel. Nu zal je logo geselecteerd zijn. Nu hij nog steeds geselecteerd is druk je op de splatter layer, en door de control toets ook in te drukken, selecteer je nu ook de achtergrond layer. Je hebt nu het volgende: Je logo is geselecteerd met die leuke bewegende lijntjes, bij je layer form staan je splatter layer en achtergrond layer geselecteerd. Het enige wat je nu nog hoeft te doen is op de delete knop te rammen!

5) Door dit te doen, wordt het geselecteerde deel (je logo) uit de layer geknipt. Als hij dit niet doet, moet je het één voor één proberen. Maak je logo nu helemaal wit, dmv RMB op de layer => Blending Options en en kies voor Color Overlay.
    Plaats deze layer nu direct onder de gradient achtergrond. Ga nu weer naar blending options, en voeg een inner shadow toe:

Speel nog een beetje met de instellingen zodat je een mooie inner shadow hebt. Dit doen we, zodat het diepte heeft.

6) Selecteerd nu de Text Tool (T). En verzin wat je binnenin je logo wilt hebben. Bij mijn voorbeeld heb ik voor Apple gekozen, maar je kan ook bijvoorbeeld je site url erin zetten of je naam. In mijn geval typ ik dus Apple in, en kopier dit. Plak dit nu heel veel achter elkaar, met wat enters ertussen zodat je een leuke alinea krijgt. Kies tevens voor een passend lettertype en kleur, ik kies voor Bebas Neue met een blauwe kleur. Ik heb dit resultaat gekregen:
    Het enige wat je nu nog hoeft te doen is het onder je achtergrond layer te zetten, en net boven je wit gemaakte layer. Je kan nu nog wat spelen met verschillende invallen van de regels, zodat ze niet 100% recht onder elkaar lopen, door  met de spatiebalk te kloten. Finished!

Optioneel) Je kan nu nog van alles toevoegen aan je wallpaper. Je zou de witte kleur van de logo kunnen veranderen, wat er best tof uitziet.
    Ook zou je bijvoorbeeld een lens flare kunnen toevoegen, bijvoorbeeld aan het steeltje van de appel in mijn geval. Ik raad je dit overigens pas te doen op de uiteindelijke .png, dus wanneer alle layers gemerged zijn. Anders zal de lens flare zich gaan bemoeien met allerlei stijlen etc. en dat wil je niet hebben. (:

Mijn resultaat:

http://img839.imageshack.us/i/applewallpaper2.png/
    Ik moet zeggen, de vorige was beter gelukt. xd
    Post ook jouw outcome! Ik ben zeer benieuwd wat voor logo jij heb gebruikt. ;)
    Kom je ergens niet uit, of heb je een vraag? Stel ze gerust. (:

~Lacoste02
    « Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »
    ₯

Kaaall

• Ex-Moderator
    • Actief DigitalPlace Lid
    • **
      • Bekijk profiel
    Re: [PS] Wallpaper maken
    « Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2011, 04:50:00 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Jaja daar is hij eindelijk :D

Hartstikke bedankt man. Ik zoek al heel lang zo'n soort tut om zulke dingen te kunnen maken. Nice!

Wil je hem misschien ook nog hier toevoegen? :lol:

Thisegzz

• Administrator
    • DigitalPlace Guru
      • Bekijk profiel
    « Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2011, 04:59:38 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Misschien handig om ook even te vermelden welke brushes jij hebt gebruikt. Want daar draait de tutorial eigenlijk om ;).
    [18:09]   infected: Je bent een geile knuffelbeertje
    [18:12]   infected: Ik aanbid thisegzz en niemand anders.
    [18:13]   infected: Ik zit in de eenden comissie.

Pictogram

• DigitalPlace Lid
    • *
      • Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: januari 28, 2011, 03:47:41 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Citaat van: "Thisegzz"
    Misschien handig om ook even te vermelden welke brushes jij hebt gebruikt. Want daar draait de tutorial eigenlijk om ;).
    Splatter brushes..
    Ik ga er vanuit dat waarschijnlijk 80% van alle splatter brusher bijna gelijk zijn aan de brushes die zijn gebruikt in de tutorial :P.
    Look at your post, now back to mine; Now back to your post, now back to mine. Sadly, it isn\'t mine, but if you stopped trolling and started posting legitimate content, it could look like mine.
    Anything is possible when you think before you post.

Kaaall

• Ex-Moderator
    • Actief DigitalPlace Lid
    • **
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2011, 04:36:42 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Ik ben er mee bezig. Ik ben alleen nog een geschikt logo aan het zoeken. Ik post zo snel hij er goed uitziet ;)
    EDIT:
    Hij is af. Ik ben alleen niet zo tevreden over de tekst. Iemand ideeën?

http://tinypic.com/r/2gucy2h/7

Lacoste02

• Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2011, 07:53:45 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • Nice!
    @Tekst: Regels dichter bij elkaar laten komen zal wellicht helpen. ;)
    ₯

Nib

• Ex-Moderator
      • Bekijk profiel
      • http://scriptsystems.nl
    « Reactie #6 Gepost op: februari 07, 2011, 08:32:33 pm »
  • [+1]0
  • [-1]0
  • En 'inner shadow' bij het microsoft logo.
    IT\'S OVER NINETHOUSAND!!
    ........
    WHAT NINETHOUSAND?!

xvilo

• Global Moderator
      • Bekijk profiel
      • http://www.xvilo.com
    [PS] Wallpaper maken
    « Reactie #7 Gepost op: september 26, 2011, 10:58:44 pm »
  • [+1]0